Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Producten tegen hoofdluis

  • Chantal

    Beste mensen,

    Ik heb vorige week een hoofdluisbestreidingspakket besteld op www.thuistesters.nl . Het is een ideaal pakket voor ieder gezin met jonge kinderen. Wij kammen onze kinderen eens per in de periode wanneer de hoofdluizen erg actief zijn.

    Succes en een fijne dag.

    Chantal

  • rosarose2000

    Er is een nieuw middel op de markt: NYDA. (tu) Ik ben erg enthousiast na het gebruik van twee andere middelen bij eerdere besmettingen. Dit antiluizenmiddel bevat 92% dimeticon waardoor de luizen en de neten supereffectief (en zonder dat de luis er resisitentie voor kan worden zoals bij insecticiden) bestreden worden. Hoorde dit via een kennis die er veel van weet. Hij vertelde dat dit het nieuwste was dat wetenschappelijk bewezen is en in het buitenland al heel populair is.De luizen en neten worden niet via het zenuwstelsl gedood maar er komt een heel dun laagje omheen waardoor de luis stikt. Helemaal veilig voor de mens. Vond het makkelijker te gebruiken.(tu) Heb het bij drogist gekocht.

  • eyeinorange

    Dan zal dat hetzelfde zijn als XT-luis, wat ook een laagje legt om de luis en neet. Het voelt glycerine-achtig aan, net zoals dat spul waarmee je je haar kunt ontwarren.

    Groetjes, Carola (beheerder)

  • eyeinorange

    Misschien kun je ook vermelden welk pakket dat was en waarom het goed werkt voor jou?

    Groetjes, Carola (beheerder)

  • Chantal

    Wij hebben de electrische kam en de hoofdluiscreme en wax. Dit is ideaal.

    In het verleden hebben wij wel een cape gebruikt, maar dat werkt niet. Als het warm is, krijg je allemaal schimmelvorming in de jas.

    Wat je ook kunt doen (tenminste als je een zoon hebt) een tondeuse kopen en het haar millimeteren.

  • eyeinorange

    Ja precies, als je een zoon hebt! En tot een bepaalde leeftijd. Mijn zoon is nu 13 en moet stoer zijn met zijn haar in de gel.. die gaat zijn hoofd niet laten millimeteren! Helaas ben je op de middelbare school nog niet van de hoofdluis af..

  • joke

    XT luis bevat 4% dimeticon

    Nyda 92 %.

    Als je via google zoekt op nyda lotion (is trouwens pompspray) en je klikt op kiesbeter.nl,

    lees je dat Nyda (92%) niet de NETEN doodt.

  • jans

    Het RIVM adviseert de uitkammethode met luizenkam en netenkam aan. Ik denk dat dat ook wel belangrijk is. Nu kom je op internet aardig wat luizenkammen tegen. Maar wat zijn jullie ervaringen? En kunnen jullie er eentje aanbevelen?

  • Eyeinorange

    Ik gebruik de Assy luizenkam, omdat die groefjes in de tanden heeft waarmee je de neetjes ook uitkamt. Heeft dus net iets meer dan de Nisska kam, die overigens ook heel goed is.