Ik heb vanwege een vlooien uitbraak 10 jaar geleden , alle vloerbedekking vervangen met zeil en alleen op het werk kantoor staan nog vloer tegels en die gaan er ook uit binnenkort . Toen de vloeien uitbraak losbarsten moest ik alles bewerken en mocht 24 uren niet in huis zijn vanwege de chemische werking van vloeien bestrijdingsmiddelen. Toen heb ik in de tuin mijn tentje opgezet en snacht geslapen. en overdag was ik toch buiten en ongeveer 40 later was er geen vlo te bekennen. Ik heb het niet zo met vloerbedekking het zit vast en word vuil en is onhygiënisch , vloertegels kun je een voor 1 onder de warm water kraan en sop schoon wassen na zoveel tijd. Waar vloerbedekking ligt komen vloeien want daar leggen ze graag eieren. Huisdieren of niet, Een hond of kat kan de kans alleen iets vergroten . De vloerbedekking die in mij woning zat was nog van de vorige eigenaar. Dat zag er toen nog goed uit dus laten liggen. tot de vloeien uitbraak in mei 2000 . 12 jaar geleden alweer . Toen rondom de jaar wisseling van 2000 op 2001 vloerbedekking verwijderd , stapels wegwerp deurmap van gemaakt die in h thuishuisje opgeslagen was alvorens het definitief weg gegooid werd

AIs ik een aantal dagen weg ben dan spuit ik weleens de vloertegels in en de bankstel. want je mag dan 24 uur niet aanwezig zijn

. Verder is Defendog niet langdurig zinvol , na meerdere keren in het water ze zijn geweest werkt het niet meer. Als ik merk dat de hond vloeien heeft dat met een vloeienkam op te sporen is dan behandel ik hem met defendog tegen vloeien luizen en teken. dat laatste werkt niet volledig maar dringt het aantal tekenbeten met ongeveer 75 % terug. . Door dat de hond regelmatig zwemt zomers en geregeld zelf zijn kop onderwater steekt als die bijvoorbeeld een visje ziet zwemmen . Worden dus de vloeien die zouden kunnen zitten regelmatig verzopen. Tevens een een teek dat zich nog moet vastmaken verzuipt mee , en ook teken die nog maar heel kort vast zitten. Dat geld voor mij ook als ik in het hoger gras geweest ben om dagvlinders te kijken en te onderzoeken. Elke teek verzuipt al voor dat die zich vast maakt aan mij. Bij teken is het zo dat van elke 4 teken er 1 de lymvirus heeft waar een lichaam resistent voor is en een mensen lichaam niet of aanzienlijk minder . Het is niet zo dat je van elke tekenbeet met de lymvirus , ook lym krijgt en besmet raakt. Het besmettings- gevaar treed pas op ongeveer als dei langer dan 20 uur aan je lichaam vast zit . Ik kan een lijstje met berekeningen niet vinden. Maar gemiddeld zou men statistisch na 24 tekenbeeten een keer de lul moeten zijn en lym virus te pakken hebben . Hiermee zou ik zelf en dan niet mee gerekend alle tekenbeten korter van 20 uren statisch om de 5 a 6 lym moeten hebben. in de 22 actieve jaren met veldwerk heb nu pas weer voor de 3 de maal een anti antibiotica wegens lymziekte. Dit kan men meten in het bloed en ook aan de hand van stoffen in het bloed of het lichaam de lym zelf heeft afgestoten . aan de hand van 2 type stoffen in een bloedmonster . Bij de laatste controle zijn er 2 achter elkaar gedaan aan de hand van de stoffen van die 2 met elkaar te vergelijken zou de laatste infectie ( 4e poging tot infectie is door mijn lichaam zelf zijn afgestoten en daarom is anti antibiotica overbodig. Dus de 4e keer is door mijn eigen afweersyteem tegen gehouden. Ik doe 1 keer per jaar een bloed onderzoek naar lym . Anti antibiotica houden voor wanneer het nodig is .

Met lym zal er vast wel een vaccin komen. De vaccin die in de VS al bestaat , is een andere virus variant en helpt hier de kans maar met 10 % te verkleinen. Anders was ik allang en breed naar Newyork overgevlogen om mij daar te laten inenten. Gezien de gevolgen wat lym kan geven en wat ik dan als het heel ver is doorgeslagen niet meer kan en verdere blijvende invaliditeit mag dat mij best 2 .000 tot 3.000 euro kosten als dat risico met een inenting voorbij is.

Op tijd ontdekken door jaarlijkse controlle kan erger voorkomen

Verder wil ik er bij benadrukken dat vloeien en luizen ook binnenkomen zonder huisdieren. Men geeft te snel de huisdieren de schuld.

Als u de vloeien een onderkomen wilt bieden leg dan vloerbedekking in huis ..